PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM MATA PELAJARAN SEJARAH MELALUI PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN GENIUS LEARNING PADA SISWA KELAS XI IPA 1 SMA NEGERI RAMBIPUJI SEMESTER GENAP TAHUN AJARAN 2010/2011

  • Findy Wulansari FKIP UNEJ
  • S Suranto FKIP UNEJ
  • K Kayan FKIP UNEJ

Abstract

Abstract: the purpose of this study is to know how the application of genius learning is improving student achievements. The research method is a classroom action research. The result  shows than the genius learning can improve the student achievements.

Key Words : Genius Learning, Students Achievement


Author Biography

Findy Wulansari, FKIP UNEJ

PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM MATA PELAJARAN SEJARAH  MELALUI PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN GENIUS LEARNING PADA SISWA KELAS XI IPA 1 SMA NEGERI RAMBIPUJI SEMESTER GENAP TAHUN AJARAN 2010/2011

 

Findy Wulansari[1], Suranto[2], Kayan[3]

 

Abstract: the purpose of this study is to know how the application of genius learning is improving student achievements. The research method is a classroom action research. The result  shows than the genius learning can improve the student achievements.

Key Words : Genius Learning, Students Achievement


[1] Mahasiswa Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP Uneversitas Jember

[2] Staf Pengajar Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP Universitas Jember

[3] Staf Pengajar Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP Universitas Jember

Published
2013-11-01
How to Cite
WULANSARI, Findy; SURANTO, S; KAYAN, K. PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM MATA PELAJARAN SEJARAH MELALUI PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN GENIUS LEARNING PADA SISWA KELAS XI IPA 1 SMA NEGERI RAMBIPUJI SEMESTER GENAP TAHUN AJARAN 2010/2011. Pancaran Pendidikan, [S.l.], v. 2, n. 4, p. 171-186, nov. 2013. ISSN 0852601X. Available at: <https://jurnal.unej.ac.id/index.php/pancaran/article/view/794>. Date accessed: 28 apr. 2024.
Section
Articles