PENERAPAN STRATEGI INQUIRI DALAM PEMBELAJARAN SEJARAH UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI IPS 1 DI SMA NEGERI 1 LAPE KABUPATEN SUMBAWA PROPINSI NTB TAHUN AJARAN 2011-2012

  • Liza Laras Ayuningtyas FKIP UNEJ
  • Kayan Swastika FKIP UNEJ
  • S Sugianto FKIP UNEJ

Abstract

Abstract.Education issomethingvery important foreveryhuman being. The quality ofthelearningcan be improvedin many ways. One way is to usethe rightstrategies and methodsin teaching.This study aimscanimprove student learning outcomesusinginquirystrategy. This research method is a class action research.The results ofthe analysisprove thatinquirystrategiesto improvestudent learning outcomes.

Key Words: Education, Inquiry.


Author Biography

Liza Laras Ayuningtyas, FKIP UNEJ

PENERAPAN STRATEGI INQUIRI DALAM PEMBELAJARAN SEJARAH UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI IPS 1 DI SMA NEGERI 1 LAPE KABUPATEN SUMBAWA PROPINSI NTB TAHUN AJARAN 2011-2012

Liza Laras Ayuningtyas[1], Kayan Swastika[2], Sugianto[3]

 

Abstract.Education issomethingvery important foreveryhuman being. The quality ofthelearningcan be improvedin many ways. One way is to usethe rightstrategies and methodsin teaching.This study aimscanimprove student learning outcomesusinginquirystrategy. This research method is a class action research.The results ofthe analysisprove thatinquirystrategiesto improvestudent learning outcomes.

Key Words: Education, Inquiry.


[1]Mahasiswa Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP UNEJ

[2]Staf Pengajar Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP UNEJ

[3]Staf Pengajar  Program Studi Pendidikan Sejarah FKIP UNEJ

Published
2013-08-01
How to Cite
AYUNINGTYAS, Liza Laras; SWASTIKA, Kayan; SUGIANTO, S. PENERAPAN STRATEGI INQUIRI DALAM PEMBELAJARAN SEJARAH UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA KELAS XI IPS 1 DI SMA NEGERI 1 LAPE KABUPATEN SUMBAWA PROPINSI NTB TAHUN AJARAN 2011-2012. Pancaran Pendidikan, [S.l.], v. 2, n. 3, p. 145-152, aug. 2013. ISSN 0852601X. Available at: <https://jurnal.unej.ac.id/index.php/pancaran/article/view/710>. Date accessed: 22 dec. 2024.
Section
Articles